Tjurig över jobbet

Jag hoppas verkligen jag kommer in på min utbildning som jag ska söka. Jag ska söka två stycken men jag är lite osäker på den ena, om det verkligen är något jag vill syssla med (Tandsköterska), jag tycker att Apotekstekniker verkar så mycket roligare efter jag hade praktik på ett apotek för ett tag sedan, då fick man lite inblick!
 
Är lite trött på jobbet, och försöka pussla ihop med ledighet hela tiden för att träffa Julien. Min sommarsemester blev helkass, fick den i slutet av augusti men då kanske jag ska plugga, så då kan jag ju inte åka iväg utomlands. Julien har bara semester i början på augusti, så det funkar inte med något annat. Vi får se om det ens blir någon utlandsresa.
 
Jag har alltid ställt upp för jobbet, när de har frågat om jag tex vill jobba extra. Jag har jämt sagt ja, men sedan jag blev fast anställd (75%) så tycker jag att det nästan ha blivit sämre, man får inget extra längre och får inte ens en dag tjänsteledigt när jag söker om det långt på förhand.
Ska åka på en resa till Kiel nu i april och det var tomt i mitt schema när jag bokade den, men nu ligger det ett pass schemalagt på mig en av dagarna när jag kommer att vara borta, försökte förklara detta men de verkar inte bry sig på jobbet, blir tokig! Man ska väl försöka att vara snäll tillbaka? När man har jobbat som en gnu i ett helt år.
 
Så vill jag egentligen inte ha ett telefonjobb. Men man tar det som finns förtillfället. Men det skulle vara skönt att bara behöva jobba på helgerna, inte hela dagarna, för det är ett jobb man blir trött på.
Kommentarer
Postat av: Anneli - A'la Foto

Det är ett skitjobb tyvärr och de är bra på att utnyttja!! Och sällan välvilliga att hjälpa! Det var annat för några år sedan då man fick ha fikaraster tillsammans och de gynnade ett klimat där man hade arbetskamrater som gillade och tog hand om varandra! Det blir dundersämst när jag var där och jag gissar att det inte blivit bättre...

Hoppas verkligen att du kommer in på utbildningen som du söker!! Håller alla tummar och tassar jag får tag i!!

Kram!!

Svar: Det är så tråkigt att många upplever samma sak :( Jag skulle inte klaga över att ha det som ett helg jobb, men annars så är det verkligen slitigt.
xσxσηιcσℓe.cσм

2013-05-06 @ 03:15:21
URL: http://alafoto.se/blogg





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback


Design av xoxonicole

RSS 2.0