Varför xoxo?

Det är väldigt länge sen jag bestämde mig för bloggnamnet xoxonicole. När jag kom på det visste jag att jag aldrig skulle vilja ändra det, jag ville inte ha något konstigt eller långt namn, utan ett namn för bloggen som alltid skulle passa bra! Känner att jag gjorde rätt val år 2008 när bloggen startades.
 
Xoxo betyder puss & kram på engelska. Ett väldigt enkelt uttryck som man t ex kan skriva i slutet av brev eller sms, man visar att man är kärleksfull och man visar känslor helt enkelt. Jag tycker att det är fint.
Jag kollade faktist på Wikipedia också efter en bra förklaring. Man började använda xoxo-utttrycket för väldigt länge sedan i historien. Ganska så häftigt!
 
Jag bloggar ju för er läsare, ni som läser bloggen, det passar ju att det betyder puss och kram, massor av pussar och kramar till er läsare som följer bloggen varje dag! 
Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback


Design av xoxonicole

RSS 2.0