Visste ni detta om mig?

Jag står gärna i köket och provar på nya maträtter. Jag gillar verkligen receptböcker och sparar ofta små broshyrer som man får i affärerna med goda recept (De måste vara bra och innehållsrika! Inget skräp!). Jag har en egen receptbok där jag fyller i nya saker hela tiden, provar på ett recept och om det är värt att spras så skriver jag ner det!
 
Jag är noga med att man ska försöka hålla sig till receptet till punkt och procka, annars blir det ju inte de där nya och goda annorlunda smakerna Men för avancerade saker är inte roliga, det ska inte bli alledeles för dyrt eller att man undrar "Vad är det där för ingrediens?".
 
Jag har säkert redan minst 10st kokböcker om inte fler. Den nyaste heter "Vår kokbok", den nya upplagan och jag fullkomligt älskar den. Det står verkligen ALLT i den, en riktigt bra bok! Det står om hur man tillreder fisk till vad en vanlig bulldeg innehåller. Den kommer att komma till användning.

 
Julien kommer inte att behöva kocka eller koka 
Kommentarer
Postat av: Dragana

Jag brukar nästan aldrig följa recept, men det är kul att ha nya ingredienser och kombinationer.

2013-03-24 @ 21:19:51
URL: http://iseedee.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback


Design av xoxonicole

RSS 2.0