Varit i Tyskland igen, och lite om jobbet

Sitter på jobbet just nu, kom in en timme för tidigt, men då kan man ta det lite extra lugnt nu på morgonen. Köpte en Starbucks macchiato på vägen in. Så gott! Det har varit ganska lugnt i veckan, hoppas det blir så idag också. En kul sak som jag kan berätta om jobbet är att jag har fått en bättre anställning nu! Jag är nu 75% anställd vilket känns otroligt skönt. En fast helt okej ekonomi varje månad. Förut var jag timanställd 
 
Jag kom hem från Julien i fredags, så humöret har varit lite halvdant, inget känns speciellt roligt. Saknar honom massor. Hoppas vi träffas snart igen..kanske i november annars så blir det den 22 december!
 
När jag var hos honom (en vecka) så var vi mest med varandra, gjorde sånt som man annars vill hitta på, tittade på film, pratade, gick ut och åt god mat och fikade, shoppade lite grann. Vardags saker .Det är sånt som man saknar, att få göra vanliga saker i vardagen, han jobbade även varje dag så jag var hemma mycket själv, då lagade jag mat och bakade! Låter som en hemmafru haha, men det var roligt, något var man ju tvungen att hitta på, inte bara sitta still. Gick ner till affären själv också några gånger.
Hans morföräldrar är så humla mysiga också, vi hälsade på dem några gånger. De fick även skjutsa in mig till Tågstationen för JUlien jobbade den morgonen och bussarna dit upp var så knasiga, så jag fick skjuts.
 
Roligt att han ska komma på julen igen, och denna gång följer hans mamma med. Känns spännande, att vi nu får visa henne "allting". Hur saker fungerar här. När jag flyttar till Tyskland så ska jag ta med alla svenska jultraditioner, sånt får man inte missa eller glömma bort, julen är så mysig .
 
Vill försöka skirva mer om Julien och mig i bloggen, vad jag tänker om flytten, planering, tankar och liknande, för det är ändå en stor del. Det är svårt att förbereda sig, men jag vet inte om ni tycker att det är kul att läsa om 
 
Måste komma igång med det vanliga bloggandet också, men tiden bara rinner iväg! Det är mörkt när man åker hemifrån och då är jag alltid småstressad, så är det mörkt när jag kommer hem och då brukar jag gymma direkt. Vi får se!
 
Mums på jobbet!
 
Hos Julien, det var fin höst! Utanför hans fönster.
Kommentarer
Postat av: Emelie - pluggar i Santa Barbara

åh! så du skall flytta helt säkert utomlands nu? fan vad kuuul :D när då?

Svar: Har inte satt ett datum, det är lite svårt :) Men kanske om 2-3 år..så det är ju ett tag kvar! Om det inte skulle hända något oväntat :P
Nicole [ x o x o n i c o l e . c o m ]

2012-11-05 @ 05:38:25
URL: http://californialoving.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback


Design av xoxonicole

RSS 2.0